By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
SafeDollarSafeDollar
  • FinTech
  • Pankit
  • Rahoittaa
  • Startupit
  • Osakkeet
  • Yhteystiedot
Aa
SafeDollarSafeDollar
Aa
  • FinTech
  • Pankit
  • Rahoittaa
  • Startupit
  • Osakkeet
  • Yhteystiedot
Search
  • FinTech
  • Pankit
  • Rahoittaa
  • Startupit
  • Osakkeet
  • Yhteystiedot
Follow US
  • Contact
  • Blog
  • Complaint
  • Advertise
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
SafeDollar > Blog > Teknologiaa > Tekoäly sopii erityisen hyvin sisällöntuottajien avuksi
Teknologiaa

Tekoäly sopii erityisen hyvin sisällöntuottajien avuksi

Caspar
SHARE

Kaikki tekoäly on melko uutta teknologiaa ja sitä hyödynnetään erityisesti sisällöntuotannossa monissa yrityksissä.  Varsinkin AI eli artificial intelligence kielimallit, voivat toimia oivallisena apuna sisällön, aiheiden, näkökantojen ja erilaisten listojen ideoinnissa. Isot kielimallit kuten Chat GT tai Bard molemmat pystyvät prosessoimaan huikeaan tahtiin ehdotuksia, joita sisällöntuottajat voivat hyödyntää miettiessään uutta sisältöä.

Nyky päivänä sisältö on juuri se, joka myy. Siten promptien oikeanlainen luominen ja aiheen rajaaminen hyvän vastauksen saamiseksi, vaatii osaamista. Kun osaaminen tässä karttuu, ideointi kielimallin avulla ja kanssa saavuttaa tason, jollaista ihminen yksin ei pystyisi saavuttamaan. Siksi tekoäly on erityisesti sisällöntuotannossa todella merkittävä apuri. 

Miten konkreettisesti hyödyntää tekoälyä

Tekoälyn hyödyntäminen on melko yksinkertaista vaikkapa yrityksen nettisivujen päivitystä ajatellen. Aivan ensimmäiseksi pitää tietysti kirjautua esimerkiksi Chat GT:n tai Bard:in käyttäjäksi, vaihtoehtoisesti voi käyttää molempia kielimalleja. Osoitteet kirjautumiseen löytyvät helposti netistä.

Kun tekoäly on otettu käyttöön, sitä voi alkaa heti hyödyntämään. Tekoälyltä voi kysyä muutamia testikysymyksiä, jonka jälkeen pystyy näkemään millaisia vastauksia tekoäly antaa. Varsinaisia hyödyllisiä prompteja oppii tekemään pikku hiljaa, pääosin kokeilemalla. Kun oppii oikean tekniikan ja osaa rajata kysymykset hyvin, vastauksia voi käyttää sisällön ideointiin hyvin tehokkaasti. 

Miten tekoälyä voi hyödyntää ideointiin

Isot kielimallit pystyvät hetkessä koostamaan ideoita ja keräämään tietoa maailmanlaajuisesti erilaisista aiheista. Jos vaikkapa nettisivusto koskee kylpylälomia, kielimallilta voi kysyä ideoita siitä, mitä erityyppisiä kylpylälomia asiakkaille voisi tarjota. Koskaan ei kannata tyytyä kielimallin ensimmäiseen vastaukseen vaan siltä kannattaa aina kysellä lisäkysymyksiä. Siten kysymystä pystyy laajentamaan ja saamaan tietoa myös kaikista kylpylälomiin liittyvistä aiheista tai lisämyynti ideoista. Lisämyynti-ideoiden koostaminen kielimallin avulla, on varmasti innostavaa. 

Käännösten tekeminen kielimallien avulla

Kielimalleja voi todella hyvin hyödyntää nettisivujen ja blogien kääntämisessä eri kielille. Kääntäminen tapahtuu hetkessä ja kaikilla kielillä. Vaikka käännökset pitäisikin vielä tarkistaa ja oikolukea, se on kuitenkin pienempi vaiva kuin käännösten tekeminen itse alusta loppuun. Kielimallia voi käyttää vaikka ensin tekstin luomiseen ja sen jälkeen sen kääntämiseen usealle eri kielille. Tekstin luomiseen voi kielimallille antaa aihioita, joita se voi jatkaa.

Lisäksi sille voi antaa kehotuksen etsiä tietoa siitä, mistä ihmiset yleisesti ovat kiinnostuneita johonkin aiheeseen liittyen. Vastaukset voivat yllättää sisällöntuottajia, koska ne ovat usein hyvin laajaa-alaisia ja monipuolisia. Lisäksi ne generoituvat hyvin nopeasti. 

Datan analysointia voidaan hyödyntää tekoälyä ja kielimallia käyttäen

Kielimallit pystyvät analysoimaan dataa huomattavasti nopeammin kuin ihmiset. Jos yritys on vaikkapa kerännyt asiakaspalautetta ja tehnyt niistä yhteenvedon, sen voi antaa kehotteena kielimallille ja pyytää sitä generoimaan päätelmiä siitä, mistä ihmiset ovat eniten kiinnostuneita tai millaisia trendejä datan perusteella voi muodostaa.

Tulosten pohjalta on mahdollista kohdistaa markkinointitoimenpiteet tai sisältö juuri siihen asiaan, josta asiakkaat ovat kaikkein kiinnostuneempia. Tekoälyn hyödyntäminen voi siten olla kullanarvoista yritykselle, jos sitä osaa käyttää oikein. 

Markkinointisisällön tuottaminen on mahdollista kielimallin avulla

Kielimallit ova toki vielä kehitysvaiheessa ja ne tulevat varmasti muutaman seuraavan vuoden aikana menemään huimasti eteenpäin. Nyt jo niitä kuitenkin voidaan hyödyntää hyvin monessa eri yrityksen ja liiketoiminnan funktiossa. Markkinoinnin sisällöntuotannossa kielimallin voi pyytää luomaan kohdennettua sisältöä, jos sille osaa antaa oikeanlaisia hyviä parametreja.

Tätä voi tietysti harjoitella ja mikäli kielimallia käyttää markkinointiin, siihen todennäköisesti myös harjaantuu yhä enemmän, mitä enemmän sitä käyttää. Ideat eivät kielimallilta koskaan lopu kesken, sillä se oppii koko ajan uutta ja siihen tavallaan syötetään jatkuvasti uutta tietoa, kun sitä koulutetaan. 

Kielimallin ja tekoälyn käyttäminen vaatii harjoittelua

Minkä tahansa kielimallin käyttö vaatii luonnollisesti harjoittelua. Se on sama asia kuin ottaisi jonkin uuden ohjelman tai työkalun käyttöön. Sitä pitää harjoitella ja harjoittelua pitää tehdä säännöllisesti ja systemaattisesti. Sillä tavalla sekä sen käyttäjä oppii ja tässä tapauksessa myös kielimalli oppii.

Mitä enemmän sitä käytetään, sitä nopeammin se oppii. Tietysti pitää muistaa, että teköäly ja kielimalli eivät ole ihmisiä ja niillä ei ole tunteita eikä persoonaa. Siten kaikki mitä niiltä kysyy, pitää olla siinä muodossa, että ne eivät ota kantaa näihin asioihin. Neutraalit kysymykset tuottavat parhaat hyödynnettävät vastaukset. Harjoittelemista vaaditaan samalla tavalla kuin missä tahansa uudessa taidossa kuten book of dead peli ja siinä onnistuminen osoittavat. Tullakseen hyväksi, pitää harjoitella kovaa. 

Caspar October 13, 2023
Previous Article Miksi suomalaiset valitsevat uudet nettikasinot?
Next Article NBA-ottelun seuraaminen on Amerikan matkan kohokohta
Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

FinTech & Startupid

Kuinka FinTech-Startupit Mullistavat Kansainväliset Maksut
FinTech
Supercell Rikkoo Ennätyksiä – 2,8 Miljardin Euron Liikevaihto ja 880 Miljoonan Euron Voitto
FinTech
Ranskalainen Startup Stoïk Laajentaa Espanjaan Kyberriskivakuutuksilla
FinTech
Elon Muskin xAI tähtää 40 miljardin dollarin arvostukseen
FinTech

Uusimmat viestit

Kuinka Valita Digitaalinen Lompakko?
Uncategorized
6 Suosituinta Maksutapaa Pelaamiseen
Uncategorized
Kuinka FinTech-Startupit Mullistavat Kansainväliset Maksut
FinTech
Korkojen Nousu ja Vastuullinen Pelaaminen: Onko Nyt Aika Muuttaa Pelikassaa?
Uncategorized

Saatat myös pitää

Teknologiaa

Ovatko Nettilompakot Turvallisia?

7 Min Read
StartupitTeknologiaa

Epishine ja Hybrid Greentech Innovoivat Aurinko- ja akkuteknologiaa

2 Min Read
FinTechRahoittaaTeknologiaa

IT Rooli Euriborin Liikkeiden Seurannassa ja Ennustamisessa

3 Min Read
FinTechTeknologiaa

Suomi Isännöi Naton Teknologiakeskuksia ja Uudistaa Kyberturvallisuusstrategiansa

2 Min Read
//

Yhteystiedot

Jacob Hagström

jacobhgstrm[@]gmail.com

Uusimmat viestit

  • Kuinka Valita Digitaalinen Lompakko?
  • 6 Suosituinta Maksutapaa Pelaamiseen
  • Kuinka FinTech-Startupit Mullistavat Kansainväliset Maksut
  • Korkojen Nousu ja Vastuullinen Pelaaminen: Onko Nyt Aika Muuttaa Pelikassaa?

Luokat

  • FinTech
  • Innovation
  • Kartta
  • Mobile
  • Osakkeet
  • Pankit
  • Rahoittaa
  • Smartphone
  • Startupit
  • Teknologiaa
  • Uncategorized
SafeDollarSafeDollar
Follow US

© 2023 SafeDollar. All Rights Reserved.

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?