Nettipankki Revolut joutuu vastaamaan kysymyksiin sen sisäisestä hallinnasta, kun Britannian säätöelin kritisoi sitä luvattoman korkeasta riskistä olennaisesti virheellisille tiedoille tilintarkastuksessa.
Financial Reporting Counsil (FRC) antoi tuomionsa osana sen viimeisintä laaduntarkastusta. Financial Timesin mukaan tarkastuksen suoritti BDO, joka toimi epäpätevästi ja näin aiheutti olennaisen virheellisen tiedon riskin.
FRC on pannut merkille myös Revolutin maksuprosessien puutteita.
Pankki juhlisti hiljattain sen 7-vuotispäivää ja 20 miljoonan asiakkaan rajan rikkoutumista. Eli peli ei ole vielä aivan pelattu.
Nopean kasvun myötä pankissa on kuitenkin nähty huolestuttavaa riski- ja seurantatyöntekijöiden vaihtuvuutta. Britannian riskijohtaja Victoria Stubbs, Britannian sääntöjen noudattamisesta vastaava johtaja Justine Wootton ja Britannian rahanpesun ilmoittamisen johtaja Mathew Seneviratne ovat kaikki lopettaneet kuluneiden kolmen kuukauden aikana.
Revolutin tulee vuoden 2021 tiedot syyskuun loppuun mennessä, mutta lisäksi he luultavasti joutuvat tutkinnan kohteeksi pankkitoiminnasta.
Financial Timesin mukaan Revolutin tulee parantaa ”ei seksikkäitä asiota, kuten takahuoneita ja hallintaa”, koska he tarvitsevat taustalleen samanlaiset tilat kuin pankilla. Revolutin asiakaskunta onkin jo laaja – niin yksityisasiakkaat kuin nettikasinotkin nauttivat Revolutin nopeista palveluista.